Dat het internet veel mogelijkheden biedt, weten we allemaal. Toch worden wij telkens weer verrast door nieuwe initiatieven die de toegankelijkheid van internet heel mooi combineren met een nieuw idee. Wij zijn enthousiast geworden over de Goededoelenveiling omdat het zo goed aansluit op onze visie op ondernemen. Wat is het?

Een veiling waar bedrijven hun diensten of producten gratis aan kunnen aanbieden. Zo’n dienst of product wordt dan een kavel genoemd, die ter veiling wordt aangeboden. Op de site van Goededoelenveiling.nl kan de bezoeker bieden op de kavel die hij of zij wil hebben. Op de einddatum van de veiling van die kavel, krijgt de hoogste bieder het product of de dienst geleverd; uiteraard nadat hij of zij betaald heeft.

Op het bedrag dat wordt betaald worden de BTW (19 of 6%), de kosten van de financiële afhandeling (maximaal 2%), 3% logistieke kosten en een veilingcommissie van 15% ingehouden. De rest van de opbrengst (afhankelijk van het BTW-percentage tussen de 64 en 74%) wordt aan de goede doelen uitgekeerd.

Dit idee spreekt ons zeer aan. Je kunt als bedrijf zowel een goed doel als de consument gelukkig maken. Vanaf deze week tref je dan ook drie kavels van D-Date aan in de veiling. Je kunt bieden op deelname aan D-Date in combinatie met uitgebreid persoonlijk advies over je profiel, de selectie van deelnemers, het doen van een contactverzoek etc. In onze ogen is dat namelijk de beste weg naar succes. Ook kun je bieden op een cadeaubon voor zo’n combi-pakket. Een leuk idee voor een verjaardag, jubileum, Moederdag of Vaderdag of om zomaar eens aan iemand te geven die je een relatie gunt.

Het voelt voor ons goed deel te nemen aan dit maatschappelijk betrokken initiatief, waarbij er alleen maar winnaars zijn: in ons geval de goede doelen en onze deelnemers. Na onze financiële steun aan het Weeshuis hopen we met onze giften aan deze veiling ook weer een steentje  bij te dragen aan één of meerdere goede doelen. Omdat deze actie alleen maar winnaars kent, sluit die helemaal aan op onze wens iets voor anderen te kunnen betekenen en ligt de actie ook in het verlengde van onze manier van zakendoen. Het ondersteunen van internetdaters is immers ook de drijfveer om onze kennis en jarenlange ervaring in het internetdaten te delen met singles, zowel in dit blog als tijdens onze lezingen.

Dit keer dus geen tip over daten in dit blog. Maar misschien brengen we je wel op een idee om de aanschaf van je deelname aan een datingsite eens op een andere manier te doen. Of om eens een cadeau te geven waarmee je meer mensen blij maakt dan alleen de ontvanger.